Informasjon ved salg av seksjon


I forbindelse med salg er det vanlig at megler etterspør informasjon om sameiet. Det kan være alt fra husdyrhold, ordensregler og årsmøtevedtak på investeringer som vil påvirke felleskostnader. 

For å begrense styrets kostnader og tidsbruk til dette arbeidet ber vi om at den enkelte seksjonseier selv finner og oppgir denne informasjonen til megler. Alt er tilgjengelig enten på disse nettsidene, eller i form av innkallinger/protokoller du har mottatt i forbindelse med årsmøter. Sistnevnte ligger også tilgjengelig under fanen "Dokumenter".

Noen spør også etter polisenr til sameiets forsikring. Vi er forsikret hos Protector, kundenummer: 2671678. Dersom sameiets forsikring må benyttes skal styret varsles i forkant av henvendelse til Gjensidige. 

Noen nøkkelopplysninger ved salg av seksjon: 

  1. Styret er i en fase hvor vi utbedrer brannsikkerheten og foretar fortløpende investeringer i bygningsmassen. Vi har ingen planer om umiddelbar økning av felleskostnader utover normal prisregulering.
  2. Det er OBF som håndterer registrering av nye eiere, og informasjon skal meldes til klient@obf.no. OBF håndterer også fakturaer for fellesutgifter. Styret har ingenting med dette å gjøre.
  3. For å ha hund må man søke styret og oppgi årsak til ønsket dyrehold, ref. vedtektene. 
  4. Ved utleie skal navn og fødselsnummer på leietaker(e) meldes til OBF umiddelbart, og del gjerne også kontaktinformasjon. 
  5. Bytte av navn på ringeklokke: send e-post til vaktmesteren på: uttis@online.no.
  6. Styret er ikke kjent med at det er funnet skjeggkre eller andre skadedyr i sameiet. 


Sist endret: 25.sep 2024
Opprettet:  09.aug 2019